De FR ontsnapt!?

Het lijkt alsof januari minstens 8 weken heeft geduurt, maarrr het is dan toch echt nu februari en dat betekent… ook weer een nieuwe blog! Wat heeft de faculteitsraad allemaal gedaan in januari? Je leest het hier!

Januari begon vol met goede voornemens, nieuwjaarsrecepties en het kennismaken met de nieuwe vice-decanen (of zoals hun functie volgens onze zelfgeschilderde mokken heet: vieze-decanen). We waren op de nieuwjaarsreceptie van het CvB, waar we in het academiegebouw van een motiverende speech van Anton Pijpers hebben mogen genieten. Nog geen dag later was daar alweer de tweede nieuwjaarsborrel, maar dit maal in het oude vertrouwde Langeveldgebouw. Onder het genot van een versgebakken stroopwafel hebben we helaas afscheid genomen van Marian als vice-decaan, maar hebben we de drie nieuwe vice-decanen verwelkomt.

Tijdens de faculteitsraad vergadering op 23 januari hebben we dan echt officieel kennis gemaakt en hebben we ook onze zelf geschilderde mokken aan het faculteitsbestuur overhandigd. Daar zijn ze allemaal, vooral de nieuwe vice-decanen, erg blij mee!

Tijdens die faculteitsraad vergadering hebben we niet alleen over chocomel en thee gepraat, maar hebben we ook hele serieuze zaken besproken. Zo hebben we het adviesrapport van de personeelsgeleding over tijdelijke en vaste contracten besproken en hebben we het gehad over hoe de opleidingen en de faculteit ruimte voor dialoog kunnen creeëren over complexe onderwerpen als het conflict in gaza en de palastijnse gebieden.

En last but not least hebben we onze samenwerking met de personeelsgeleding op de proef gesteld in een escaperoom… en we zijn met vlag en wimpel geslaagd! In twee teams zijn we een bank wezen beroven en hebben we de wereld geredt door de werelddraaimachine te repareren. De echte overwinning? Na onze ontsnapping vonden we elkaar nog steeds allemaal heel lief 🙂

Lieve ontsnappingsgroetjes,