De lente is begonnen!

De maand April begint (zoals wel vaker het geval is) met 1 april. En wij konden het niet weerstaan om daar iets mee te doen. Misschien heb je wel eens gezien dat in onze faculteitskamer alle foto’s van hoogleraren van sociale Wetenschappen hangen, zo ook van het grootste deel van het faculteitsbestuur. Echter, op onze vergadering op 2 april in de faculteitskamer vonden zij niet hun eigen foto, maar eentje van een een kat in pak. Gelukkig konden ze de grap wel waarderen!

Maar naast grappen, moet er ook serieus werk gedaan worden. Zo hebben we het in de afgelopen vergadering gehad over de vervroeging van de voertaalwijziging van de master van Edcational Sciences, de inrichting van de facultaire benoemingscommissie en een nieuw format voor het strategisch personeels plan. Door de vervroeging van de voertaalwijziging, samen met de curriculum herziening hoopt Educational Sciences hun master programma een jaar eerder meer aantrekkelijk te maken voor studenten, bijvoorbeeld studenten van onze bachelors die eerder van het programma afweken omdat deze te veel leek op de bachelor onderwijswetenschappen of omdat zij Engels een te hoge drempel vonden. Voor studenten is de nieuwe facultaire benoemingscommissie en het strategisch personeels plan misschien een ver van ons bed show, maar het is belangrijk dat het promoveren van docenten en het nadenken over het verloop van docenten goed en zorgvuldig verloopt, ook zodat ons onderwijs goed georganiseerd blijft! Zo houden we de waardevolle kennis in huis waar wij als studenten van kunnen leren.

Maar vooral zijn we de afgelopen tijd druk bezig geweest met onze opvolgers! Want hoewel ons jaar er nog niet op zit, duurt het niet lang meer voordat wij het stokje zullen overdragen. Maar wie er in de FR komen is niet aan ons, dat bepalen jullie, de studenten van onze faculteit! Dit jaar hebben wij 2 lijsten: lijst VUUR (Verenigde Utrechtse Universiteitsraden) en lijst SVSV (Studenten voor Sociologische Vooruitgang). In totaal staan er 8 kandidaten op de lijsten en dat betekent: verkiezingen! De verkiezingen zijn van 13 tot 15 mei. Kijk vooral of je geregistreerd staat om te stemmen en zet 13, 14 en 15 mei in je agenda!

Wij hebben er in ieder geval vertrouwen in dat onze opvolgers het fantastisch zullen gaan doen!

Lieve grapgroetjes,